Αλεξάντρ Φρίντμαν: Δεν υπάρχουν χειρότερες λέξεις για έναν αγοραστή από «το μπορούμε να κάνουμε τα πάντα, απλά πείτε μου τι θέλετε»

Αλεξάντρ Φρίντμαν: Δεν υπάρχουν χειρότερες λέξεις για έναν αγοραστή από «το μπορούμε να κάνουμε τα πάντα, απλά πείτε μου τι θέλετε»

Πώς μπορεί ένας προμηθευτής να αρχίσει να συνεργάζεται με αλυσίδες λιανικής στη Ρωσία;

Αυτό μπορεί να διδαχθεί καλύτερα από τους σημερινούς υπαλλήλους των ίδιων των αλυσίδων και από ανώτατα στελέχη των μεγαλύτερων εταιρειών στην αγορά των «γρήγορων» καταναλωτικών αγαθών.

Ο Αλεξάντρ Φρίντμαν, γιός του δισεκατομμυριούχου  Μιχαήλ Φρίντμαν και ιδιοκτήτη του Ρωσικού ομίλου λιανικού εμπορίου X5, αναφέρει σε συνέντευξη του:

«Το Retail σήμερα αναπτύσσεται ταχύτατα στη Ρωσία. Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο οι τάσεις αλλάζουν, αλλά και οι εσωτερικές διαδικασίες. Είναι δύσκολο για τους μικρούς προμηθευτές να προβλέψουν αυτές τις αλλαγές λόγω της έλλειψης «μεγάλης εικόνας» της συμπεριφοράς των τελικών χρηστών. Το αποτέλεσμα είναι κακές στρατηγικές αποφάσεις ή αναποτελεσματικές επιχειρηματικές διαδικασίες. Φυσικά, υπάρχουν επίσης προβλήματα με τα δίκτυα. Ο ανθρώπινος παράγοντας, μάλιστα, δεν μπορεί να αποκλειστεί και κάθε επιχειρηματίας πρέπει να το καταλάβει αυτό».

Σε ερώτηση για το ποια είναι η ουσία των απαιτήσεων δικτύου λιανικής για την εμπορική προσφορά των παραγωγών και γιατί οι παραγωγοί προϊόντων και τα δίκτυα δεν κατανοούν πάντα ο ένας τον άλλον, ο Αλεξάντρ Φρίντμαν απαντάει ότι:

«Φανταστείτε το έργο των αγοραστών - ανάλυση εκατοντάδων εμπορικών προσφορών, συνεχής επικοινωνία με δεκάδες προμηθευτές και αυστηρή τήρηση του καθορισμένων προδιαγραφών. Ο στόχος τους είναι να ταιριάξουν τη ζήτηση του λιανοπωλητή με την πιο αποτελεσματική προσφορά στην αγορά, όχι να εκπαιδεύσουν τον προμηθευτή για το πώς να το κάνει. Νικητής είναι αυτός που καταλαβαίνει τι χρειάζεται, όχι αυτός που μπορεί να κάνει πολλά. Πιστέψτε με, δεν υπάρχουν χειρότερες λέξεις για έναν αγοραστή από το «μπορούμε να κάνουμε τα πάντα, απλά πείτε μου τι θέλετε».

Για να βοηθήσει τους παραγωγούς αγαθών ο γιός του Μιχαλήλ Φρίντμαν τους προτείνει να συμβουλευτούν τους ειδικούς και πιο συγκεκριμένα το πρόγραμμα SF Accelerator, το οποίο ως στόχο έχει να ελαχιστοποιήσει τα προαναφερθέντα προβλήματα, μεγιστοποιώντας έτσι την πιθανότητα εισόδου των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Το SF Accelerator αναλύει το προϊόν, υποδεικνύει κινδύνους και λάθη, προσφέρει λύσεις, βελτιώνει την εξωτερική στρατηγική προώθησης και διαμορφώνει μια εμπορική πρόταση, την οποία οι προμηθευτές παρουσιάζουν ανεξάρτητα στους εκπροσώπους του δικτύου λιανικής. 

Το σλόγκαν του προγράμματος είναι:

«Παράγετε ποιοτικό προϊόν;  Τέλεια! Ας σκεφτούμε μαζί πώς και σε ποιον να το πουλήσουμε σωστά».